I. Všeobecné ustanovenia

Ľuboš Kostur, SNP 291/4/ 922 03 Vrbové, IČO: 35238631, IČ DPH: SK1020113831
Okresný úrad v Piešťanoch, Odbor živn. a ochr. spotr. sp. č.: Žo - 98/01767/002, reg. č. 111/98
(ďalej ako „obchodník“) vydáva tento Reklamačný poriadok, ktorý upravuje postupy pri prijímaní a vybavovaní reklamácií spotrebiteľov (ďalej ako „spotrebiteľ“) v súvislosti s kúpou tovaru prostredníctvom internetovej stránky www.bochemitshop.sk.

II. Zodpovednosť za vady tovaru

2.1.    Pri predaji tovaru zodpovedá obchodník za to, že tovar je bez vád, má požadovanú alebo právnymi predpismi stanovenú akosť, mieru, množstvo alebo hmotnosť.
2.2.    Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí spotrebiteľom alebo ktoré sa na tovare vyskytnú v záručnej dobe, či dobe spotreby.
2.3.    Obchodník nezodpovedá za vady tovaru, ktoré boli dôvodom na zníženie ceny, to znamená, že obchodník nezodpovedá za vady tovaru pre ktoré poskytol spotrebiteľovi zľavu.
2.4.    Za vadu nie je možné považovať zmenu tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, nesprávneho používania, nesprávneho skladovania alebo nedovoleného zásahu.
2.5.    Vady, ktoré vznikli na tovare pri živelnej pohrome sú vyňaté zo zodpovednosti za vady obchodníka.
2.6.    Ak sa vada prejaví do šesť mesiacov odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom, považuje sa za vadu, ktorá na tovare bola už v čase predaja, ak to neodporuje povahe tovaru alebo ak obchodník nepreukáže opak.

III. Záručná doba

3.1.    Dĺžka záručnej doby
3.1.1.    Spotrebiteľovi (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) sa na všetok ponúkaný tovar poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a v prípade reklamácie vád tovaru sa postupuje v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka.
3.1.2.    V prípade ak je spotrebiteľom právnická osoba, táto nie je považovaná za spotrebiteľa, záručná dobe je 12 mesiacov a pri reklamácii tovaru sa postupuje v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka.
3.1.3.    Obchodník je povinný vydať spotrebiteľovi doklad o kúpe tovaru, pričom ak to povaha tovaru umožňuje, doklad o kúpe môže byť použitý namiesto záručného listu.
3.1.4.    Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, môže byť záručná doba určená dlhšia ako 24 mesiacov. Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky. Záruku presahujúcu 24 mesiacov poskytne obchodník spotrebiteľovi vyhlásením v záručnom liste, v ktorom určí podmienky a rozsah takejto záruky.
3.1.5.    Ak obchodník vydá spotrebiteľovi záručný list, tento musí obsahovať: obchodné meno obchodníka, jeho sídlo, obsah, rozsah a podmienky záruky, dĺžku záručnej doby a údaje potrebné na uplatnenie záruky. Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti, nespôsobuje to neplatnosť záruky.
3.2.    Začiatok plynutia záručnej doby
3.2.1.    Záručné doby začínajú plynúť dňom prevzatia tovaru spotrebiteľom.
3.2.2.    V prípade, ak má zakúpený tovar uviesť do prevádzky iný podnikateľský subjekt ako obchodník, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ spotrebiteľ objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol potrebnú súčinnosť na uvedenie tovaru do prevádzky.
3.2.3.    V prípade výmeny tovaru za nový dostane spotrebiteľ doklad na ktorom bude uvedený vymenený tovar. Prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru začína bežať záručná doba odo dňa prevzatia nového tovaru, avšak iba na nový tovar.
3.2.4.     Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej spotrebiteľ nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
3.2.5.    Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, môže byť záručná doba určená dlhšia ako 24 mesiacov. Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky. Záruku presahujúcu 24 mesiacov poskytne obchodník spotrebiteľovi vyhlásením v záručnom liste, v ktorom určí podmienky a rozsah takejto záruky.

IV. Postup reklamácie

4.1.    Spotrebiteľ uplatňuje reklamáciu tovaru v prevádzke obchodníka
Okpc
M. A. Beňovského 492/5
922 03 Vrbové
4.2.    Ak je v záručnom liste uvedený podnikateľský subjekt určený na opravu, ktorý je v mieste obchodníka alebo v mieste pre spotrebiteľa bližšom, môže spotrebiteľ uplatniť právo na opravu u podnikateľského subjektu určeného na vykonanie záručnej opravy.
4.3.    Spotrebiteľ je povinný uplatniť reklamáciu
4.3.1.     do 6 mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby
4.3.2.     pri tovaroch, ktoré sa rýchlo kazia, najneskôr v deň nasledujúcom po kúpe
Inak práva zo zodpovednosti za vady zaniknú.
4.4.    V prípade, keď spotrebiteľ reklamovaný tovar zasiela obchodníkovi, spotrebiteľ spoločne s tovarom  zašle obchodníkovi doklad potvrdzujúci kúpu tovaru (faktúra), ktorý slúži ako záručný list a vyplnený reklamačný list.
4.5.    V prípade, keď spotrebiteľ zasiela tovar obchodníkovi alebo subjektu určenému na opravu, koná spotrebiteľ tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý tovar dostatočne ochráni a vyhovuje nárokom na prepravu tovaru. V prípade prepravy krehkého tovaru, odporúčame označiť zásielku príslušnými symbolmi.
4.5.    Originálny obal výrobku spotrebiteľ predloží len v prípade, ak je to možné.

V. Povinnosti obchodníka v prípade uplatnenia reklamácie spotrebiteľom

5.1.    Ak spotrebiteľ riadne uplatní právo zo zodpovednosti za vady tovaru (reklamuje zakúpený tovar), je obchodník alebo ním poverený zamestnanec povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní od uplatnenia reklamácie. Do tejto doby sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady
5.2.    V prípadoch, keď vybavenie reklamácie vyžaduje odborné posúdenie a nie je možné uznať reklamáciu do troch pracovných dní, je obchodník povinný reklamovaný tovar zaslať na vlastné náklady na takéto odborné posúdenie. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako tridsať dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ práva akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
5.3.    Obchodník je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy právo zo zodpovednosti za vady spotrebiteľ uplatnil.
5.4.    Obchodník je povinný najneskôr do tridsať dní od dátumu reklamácie vydať spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie. Ak sa reklamácia vybaví opravou, obchodník je povinný vydať spotrebiteľoviu potvrdenie o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

VI. Práva spotrebiteľa pri riadnom uplatnení reklamácie

6.1.    Pri vadách tovaru, ktoré je možné odstrániť má spotrebiteľ právo na:
6.1.1.    Bezplatné odstránenie vady – obchodník je povinný vadu odstrániť vykonaním záručnej opravy takým spôsobom, aby vada bola bezplatne, riadne odstránená tak, aby tovar nebol v dôsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnotený
6.1.2.    Výmenu vadného tovaru za tovar bez vady alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, na výmenu tejto súčasti
Právo spotrebiteľa požadovať výmenu vadného tovaru za nový je podmienené:
-    výmena tovaru je možná
-    obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady
6.2.    Pri vadách tovaru, ktoré nie je možné odstrániť
6.2.1.    Vady sa považujú za neodstrániteľné v prípadoch ak
a)    vadný tovar nie je možné z technického hľadiska opraviť a ak je preukázateľné narušenie kvalitatívnych vlastnosti tovaru
b)    ide o odstrániteľnú vadu, ale spotrebiteľ nemôže tovar riadne užívať z dôvodov:
o     po oprave sa rovnaká vady vyskytne opätovne, to znamená, ak bola rovnaká vada v záručnej dobe už dvakrát odstraňovaná a vyskytne sa opätovne
o     ak ide o väčší počet vád, to znamená ak sa na tovare v dobe uplatnenia reklamácie vyskytli aspoň tri odstrániteľné vady, pričom riadnemu užívaniu musí brániť každá z týchto vád
c)    ak reklamácia nebola vybavená najneskôr do tridsať dní od uplatnenia reklamácie
6.2.2.    Pri neodstrániteľných vadách má spotrebiteľ právo na
a)    výmenu vadného tovaru za tovar bez vád
b)    odstúpenie od kúpnej zmluvy, ak spotrebiteľ nesúhlasí s výmenou vadného tovaru
c)    primeranú zľavu z ceny ak tovar má také neodstrániteľné vady, ktoré nebránia tomu, aby spotrebiteľ mohol tovar riadne užívať
6.2.3.    Spotrebiteľ má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré je spotrebiteľ schopný podložiť vierohodnými dokladmi, a ktoré spotrebiteľovi vznikli v súvislosti s uplatnením reklamácie za predpokladu, že právo zo zodpovednosti za vady uplatnil riadne a dôvodne, teda, že spotrebiteľ bol v prípade uplatnenej reklamácie úspešný. Právo na náhradu nákladov si musí spotrebiteľ riadne, včas a dôvodne uplatniť v prevádzke obchodníka najneskôr do jedného mesiaca po uplynutí doby, do ktorej musí byť uplatnené právo zo zodpovednosti za vady, inak toto právo zanikne.

VII. Odstúpenie od zmluvy

7.1.    Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená na stránkach internetového obchodu. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať spotrebiteľa a vrátiť mu prípadné čiastočné alebo úplné uhradenie tovaru dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený spotrebiteľom.
7.2.    Spotrebiteľovi vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 108/2024 Zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru") a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a vyskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Vyskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť obchodníkovi. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a)    tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa
b)    dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo ak sa
c)    tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
7.3.    Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ustanovenia Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru.
7.4.    Spotrebiteľ môže u obchodníka uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy zaslaného na poštovú adresu obchodníka Ľuboš Kostur, SNP 291/4, 922 03  Vrbové. Formulár na odstúpenie od zmluvy je možné stiahnuť tu.
7.5.    Odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto podmienok musí obsahovať údaje v ňom požadované a to najmä presnú špecifikáciu tovaru, dátum objednania, meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov, adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov, podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov, spôsob, akým má obchodník vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu, dátum. Spotrebiteľ je odstúpením od kúpnej zmluvy povinný doručiť obchodníkovi tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale a to zaslaním alebo prinesením na adresu Okpc, M. A. Beňovského 492/5, 922 03 Vrbové. Odporúčame tovar poistiť. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá.
7.6.    Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
7.7.    Pri dodržaní vyššie uvedených povinností spotrebiteľa, obchodník prevezme tovar späť a do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil, vráti spotrebiteľovi vopred dohodnutým spôsobom.
7.8.    V prípade vrátenia poškodeného alebo opotrebovaného tovaru alebo tovaru bez sprievodných dokladov a príslušenstva je obchodník oprávnený uplatniť si voči spotrebiteľovi náhradu škody, resp. iné zákonné nároky, ktoré je oprávnený započítať oproti kúpnej cene (s výnimkou tovaru vráteného z dôvodu preukázaných záručných vád).
7.9.    Spotrebiteľ, nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v nasledovných prípadoch:
a)    ak ide o zmluvu, ktorej súčasťou je aj poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b)    ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovarov alebo služieb, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré obchodník nemôže ovplyvniť,
c)    ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých požiadaviek spotrebiteľa alebo produktu určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, alebo produktu, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť,
d)    ak ide o tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa
7.10.    Obchodník nie je v prípade odstúpenia od zmluvy zo strany spotrebiteľa povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby pred tým, ako mu je tovar od spotrebiteľa doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi.

VIII. Alternatívne riešenie sporov

8.1.    V prípade, ak spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, spotrebiteľ má možnosť obrátiť sa na obchodníka zo žiadosťou o nápravu. Ak by obchodník na takúto žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu v zmysle zák. č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a to príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je v tomto prípade Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi obchodníkom a spotrebiteľom vyplývajúcich z kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk, stránke európskej komisie https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.adr.show a v zákone č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
8.2.    Spotrebiteľ má možnosť podať návrh na alternatívne riešenie sporu aj prostredníctvom európskeho formulára v elektronickej podobe na internetovej stránke: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK
 

Tieto Reklamačný poriadok vstupuje do platnosti od 9.9.2024.